Wednesday 8 March 2017

Jumpe Je Kawan-kawan Lame Mesti Tanye Aku 'Eh...ko dah tak drive uber ke?? Lame Senyap...'

Jumpe je kgkawan lame mesti tanye aku "Eh...ko dah tak drive uber ke??lame senyap..."aku pun taknak ulang citer ni banyak kali..dok ulang benda yg same je..dah tak larat nak jawap..last2 aku pikir baik aku tulis je kat fb..senang..at least, aku share sikit pengalaman aku kat korang..citer ni pun aku selalu share dalam kelas training aku.......


Allrite!!!Citer ni betul2 terjadi pada diri aku..hujung tahun 2015..time tu aku memang excited bawak uber ni..utk pengetahuan korang aku adalah antara orang yg terawal bawak uber kat KL ni..aku bawak kategori Black..thats mean executive car..aku bawak Uber ni pun secara part time..abis kerja aku balik mandi jap pastu terus UBER ON..incentive memamg kencang mase awal2 kemunculan uber ni kat kl..memamg rancak la aku mengUBERkan diri aku time tu..Okayy..citer nak start dah..

Aku online apps uber aku time tu pukul 6.30 petang..hari sabtu, maknanye malam tu adalah malam minggu..seperti hari2 yang lain, aku akan drive uber ni maksimum 8 jam ikut kadar keletihan dan ragam penumpang..selalunye 8 jam la..kesana kemari aku aritu menghantar penumpang..ade la dalam 15 trip malam tu..nak dijadikan cerita, jam kat tangan dah pukul 2.30 pagi..dah cukup 8 jam aku drive utk aritu..mata pun dah stim..pinggang pun dah sakit..memang aku dah lembikk sangat time tu..so, aku pun decide utk offline uber..time tu aku kat kawasan Ampang..rumah aku kat Shah Alam...risau plak bini aku bising2 nnt balik lewat pagi sangat..

Belum sempat jari aku tekan button Offline, tibe2 request masuk..shit!!!huarghhhh..aku nak balik la..aduiii..nak tak nak aku kene accept request tu..takut rating aku drop..sebelum aku accept request tu aku nampak satu tulisan cina tapi dalam kurungan (XXXXX)...mungkin XXXXX namenye..aku pun accept la dengan hati yg tak berapa nak ikhlas..pin address customer ni kat Hotel Flamingo Ampang..lagi 1km dari location aku..sebelum aku pegi kat pin customer tu aku kene call verify dulu..aku pun call si XXXXX ni..dengan harapan mungkin amoi kot..hehehehe..sekali cina lelaki angkat call aku.."haaa..abang..ini XXXXX ehh..i tunggu u kat lobby entrance flamingo hotel tau..u datang cepat!.."aku pun cakap..haa..okay2..lg 5 minit i sampai...setibanye aku kat perkarangan hotel tersebut aku perasan seorang lelaki berbangsa cina badan agak sasa berseluar pendek, tatoo di leher dan kaki sambi membawa sling beg..sebijik macam gangster hong kong..klau kat malaysia ni macam cina jual CD..aku betul2 berharap itu bukanlah XXXXX...sangkaan aku meleset..sebenarnye itu adalah XXXXX..dia pun perasan kete aku masuk kat lobby hotel tu..dia senyum je dari luar..aku yg dalam kereta ni dah cuak sikit...tiba2 aku terpikir..alamak!!ape punye musibat plak ni..

XXXXX masuk kereta aku n duduk depan..sebelah aku..sempat lagi dia cakap "Hi abang..kita pegi Jalan Klang Lama ye..nnt i tunjuk jalan.."aku pun menganguk setuju..jam mase tu pukul 3:00 pagi..dupdapdupdap jantung aku time tu...giler!!macam2 aku pikir..aku buat muka rilek2 je..XXXXX memulakan perbualan dengan satu permintaan kat aku.."Abang!!bole isap rokok dalam kereta ka??..dia tanye aku dengan nada bersahaja tapi straigh to the point..tak penah lagi aku isap rokok dalam kereta..pasal XXXXX yang mintak aku pun setuju..takut time tu...lahanat..pecah tradisi kereta aku ni..tak penah lansung customer yg isap rokok dlm kereta termasuk aku...XXXXX menyambung perbualan dengan bercerita tentang diri beliau..dia bagitau yg dia ade 40 buah kedai handphone di sekitar KL..tonation suara XXXXX time bercerita ni memang garang..sembang nak kemass jer..aku pun mengiya kan sahaja ape yg XXXXX sembang..salah satu kedai dia adalah di jalan klang lama..sembang punya sembang ktorng pun dah nak sampai kat location yg XXXXX nak pegi tadi..kawasan yg aku nak pegi ni memang bole dikategorikan sebagai kawasan jenayah..lalu kat kawasan perumahan pastu jalan yg banyak simpang..tiba di satu kawasan shoplot XXXXX terus tunjuk ade satu kedai di bahagian atas dan itu lah kedai beliau..di bawah kedai tersebut ade satu kedai yg masih beroperasi di watu pagi..kedai kopi cina..byk meja bulat dalam kedai tu..aku nampak ade sekumpulan cina dan nigger tengah mabuk beer kat situ..

Aku pun berhenti kat depan kedai tersebut..XXXXX suruh aku jalan depan sikit and masuk parking dulu..aku pun cakap kat dia "kenapa nak masuk parking dulu"...."u ikut sajalah!!"dia balas dengan nada yg membuatkan aku takut..aku pun masuk parking..XXXXX suruh aku complete trip and off handphone aku..sekarang u matikan enjin kereta plak..aku pun buat ape yg XXXXX suruh dalam keadaan yg terpinga-pinga....tiba2 XXXXX suruh aku turun pegi ke kedai dia kat tingkat atas tu.."abang!!u bole tolong sama XXXXX ka??u pegi naik kedai saya lepas tu u jumpe satu indon lelaki..dia punya nama amat..nnt dia tau la apa mau buat...u pegi sekarang bole??..i tunggu dalam kereta..bole ka abang????...aku pun cakap kat dia dia.."sorry XXXXX..i kene balik..anak saya meragam..klau u taknak bayar pun takpe..sy hantar free saja.."aku mula takut dan tak banyak yg aku bole cakap..sekali lagi XXXXX tanye "U bole tolong ke tak??"aku pun tak tau nak jawap ape time tu..XXXXX tanye lagi kali ini dengan nada yang agak kasar.."U bole tolong ke tak??"sambil membuka sebelah kiri jaket yg dipakai..mase dia bukak jaket tu la yg aku nampak sepucuk Pistol elok je parking kat dlm poket jaket XXXXX...

Allahuakbar..naik bulu roma aku ketakutan sambil tunduk..aku pun sempat bgtau kat dia yg aku akan turun tapi segala barang2 macam dompet, handphone semua aku bawak..termasuk kunci kereta aku..XXXXX pun bersetuju and cakap kat aku "kalau u lari i tembak terus"..memang tuhan sahaja yg tau keadaan aku time tu..dah tak tau nak buat ape...dalam ketakutan aku pun turun utk pegi ke kedai XXXXX..time tu jarak antara kereta aku ngan kedai tersebut adalah lebih kurang 200 meter...jauh jugak nak menapak..aku gagahkan jugak diri aku ke kedai tersebut..sebelum naik tangga utk ke atas aku diperhatikan oleh cina2 and nigga2 yg ade di kedai kopi di bawah...menggeletar terus kaki aku..aku sampai terus di depan pintu tingkat atas..aku ketuk pintu tu berkali2..tiba2 seorang amoi membuka pintu tersebut dan bertanya kat aku"apa u mau?u cari siapa?..aku perkenalkan diri aku n bgtau dia yg XXXXX suruh aku berjumpe dengan amat..terus amoi tu cakap "u tunggu sini.."

10 minit jugak aku menunggu si amat ni keluar..dalam mase 10 minit ni jugak aku memberanikan diri aku utk call kgkawan aku..memang tak berjawap la..whatsapps pun tak read..aku dah buntu...tiba2 si amat yg di tggu2 keluar..dia terus pass kat aku satu envelope beserta plastik hitam.."ini untuk XXXXX!.."si amat bgtau aku..dalam keadaan yg bingung..aku pun amik envelope tersebut..berat envelope tersebut lebih kurang 2kg..aku pasti kandungan envelope ni adalah "syabu ataupun ice"...perghhhhh...tak pasal2 aku kene jadi runner plak..lahanat punye XXXXX!!memang aku dalam keadaan yg sangat2 cuak dan seluruh badan aku time tu *shaking*..takut weyhh..aku selit envelope tu kat pinggang belakang aku sambil beristighfar panjang..terus aku turun menuju ke kereta aku..mase tu jugak cina2 n nigga2 yg berada di kedai bawah tu perhatikan aku..bertambah lagi cuak aku..

At last, sampai jugak kat kereta aku..aku terus meluru masuk dan aku perasan XXXXX tengah tidur sambil berdengkur...memang cilaka la..dah la aku cuak time tu dia bole tido sedap2 plak..XXXXX pun bangun dari tidur..aku hulur envelope yg amat bagi tadi kat dia.."wahhh...cantek2..tq bang.."XXXXX terus membuka zip sling beg dia n mengira duit..memang tebal2 duit cash yg ade dlm sling beg dia.."amik duit ni bang"..dia selit 500 kat aku..sekarang kita pegi jalan pudu plak..aku terkejut dan merayu pada XXXXX.."tolonglah XXXXX..sy ade anak bini..sy mau balik.."berkali2 aku merayu pada XXXXX..XXXXX jeling terus pada aku dan dia bgtau "abang, jangan sampai sy jerit sama abang..sekarang kita pegi jalan pudu!!...

Aku pun ikut sahaja arahan XXXXX dalam ketakutan..dah la malam minggu..jam mase tu dah dekat pukul 6 pagi..yg paling aku takut adalah Roadblock Polis..mati aku weyhh..XXXXX pun tunjuk jalan short cut dari jalan klang lama nak ke jalan pudu..sepanjang perjalanan tersebut aku diam je sambil ikut arahan XXXXX..setibanye aku di jalan pudu XXXXX suruh aku berhenti di tempat yg agak sunyi..aku pun berhenti betul2 kat tempat pelacuran jalan pudu..XXXXX suruh aku bukak tingkap di sebelah kiri..aku pun bukak la..tak sampai 3 minit ade kelibat 3 orang ningga datang menghampiri kereta aku..seorang dari nigga tu bawak clutch bag..kat situ aku nampak transaction barang yang aku amik tadi..nigga tu campak terus clutchbag ke dalam kereta aku..XXXXX pas envelope yg aku amik tadi..terus dia cakap "okay..sekarang jalan Imbi pulak abang."...Allahuakbar..lagi la aku cuak..dalam ketakutan tu aku gagahkan jugak diri aku..dah tak pikir ape dah..XXXXX terus mengira duit dalam clutch bag yg nigga tadi tu bagi...

Sampai je kat flat jalan imbi di belakang times square tu XXXXX suruh aku berhenti..berhenti betul2 kat kawasan lapang..mintak2 la dia turun..aku dah tak sanggup dah ni..mase tu pukul 7 pagi..orang memang takde kawasan ni..XXXXX terus cakap ngan aku.."Okay bang..thank u so much..love u brader!amik ini upah RM1000 lagi..kalau u mau job lagi telefon sama XXXXX okay!!hehehehe"perghhhh..aku pun cakap"okay2...(dalam keadaan nak cepat sambil kaki tekan pedal minyak)........XXXXX pun turun dari kereta aku dengan selamber...fuhhhhhhhhhhh...aku terus pecut kereta aku dan tak pandang belakang lansung...line dah clear sikit aku berhenti di tepi jalan dekat dgn rumah aku..aku kira2 rm1500 XXXXX bagi aku utk job tadi...aku sampai rumah lebih kurang pukul 8 pagi dan agak keletihan..tak sempat nak cerita kat bini aku..aku tidur terus..ZZZZzzZz

Sekian sahaja cerita aku di kambing hitamkan oleh XXXXX..byk lagi pengalaman aku yg aku akan ceritakan pada korang mase aku drive uber dulu..lepas dari kejadian tu aku takut nak online Uber lagi..nnt aku ceritakan pengalaman manis plak..hihihi..stay tuned.

Artikel Terkait


EmoticonEmoticon